برگزاری همایش منطقه ای دانش ، مهارت و کارآفرینی

همایش دانش ، مهارت و کارآفرینی شنبه مورخ ۱۳۹۸/۰۸/۱۸ در تالار فرهنگیان شهرستان گچساران به میزبانی مرکز آموزش علمی کاربردی گچساران ۲ برگزار گردید.

این همایش ابتدا با تلاوت آیات قران کریم توسط آقای مهرشاد علی پور دانشجوی فارغ التحصیل مرکز آغاز گردید.

در ادامه جناب آقای نذیر چترروز رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی گچساران ۲ ضمن خوشامدگویی به مدعوین و مهمانان همایش به تشریح فعالیت های مرکز و اقدامات صورت گرفته در این مرکز آموزشی در حوزه های مختلف علمی ، آموزشی ، پژوهشی و فرهنگی پراختند.

سپس جناب آقای دکتر هوشنگ علیبازی رئیس هیات موسس مرکز آموزش علمی کاربردی گچساران ۲ به تشریح فعالیت های آینده و حال مرکز در حوزه کارآفرینی  و همچنین از فقدان آموزش مناسب کارآفرینی در نهادهای آموزشی و راه کارهای مناسب و سوق دادن نظام آموزشی به سمت فعالیت های پژوهشی و کارآفرینی پرداختند.

در ادامه نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی جناب آقای دکتر غلامرضا تاجگردون در این همایش با اشاره به ضرورت مهارت آموزی دانشجویان برای افزایش ضریب اشتغال، گفت: مهارت آموزی همراه با کارآفرینی عامل مهم پیشرفت و کلید اشتغال و توسعه همه جانبه کشور است.
وی تصریح کرد: مهارت آموزی همراه با کارآفرینی علاوه بر ایجاد اشتغال موجب پیشرفت و توسعه کشور خواهد شد.
تاج گردون تصریح کرد: ایجاد اشتغال برای افراد بویژه دانش آموختگان دانشگاه ها مهمترین دغدغه دولت است، مراکز آموزش عالی بایستی به این سمت حرکت نمایند. 
وی گفت: دانشگاه ها بایستی حضور خود در جامعه را با کار علمی و گره گشایی از مشکلات اثبات کنند.
در ادامه این همایش مدیر کل دفتر هماهنگی امور واحدهای استانی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور جناب آقای دکتر محمد فتحی گفت: نیمی از دانش‌آموختگان این مرکز آموزش عالی تاکنون جذب بازار کار شده‌اند.

محمد فتحی افزود: یک میلیون و ۸۳۱ هزار۶۷۶ دانشجو تاکنون در مقاطع تحصیلی مختلف دانش آموخته شده اند که افزون بر ۹۰۰ هزار نفر آنان جذب بازار کار شده اند.

وی اظهار داشت که این تعداد دانشجو در ۶۰۰ مرکز علمی کاربردی کشور مهارت های لازم را فرا گرفتند.

فتحی با بیان اینکه هم اکنون بیش از ۲۵۰هزار دانشجو در دانشگاه های علمی کاربردی کشور مشغول تحصیل هستند، گفت: بخشی از دانشجویان مراکز آموزش علمی و کاربردی در هنگام تحصیل نیز اشتغال دارند که گذراندن چنین دوره های آموزشی موجب پایدارتر شدن شغل آنان خواهد شد.

وی ابراز کرد: این تعداد دانشجو در ۸۶۸ رشته کاردانی و ۵۴۸ رشته کارشناسی مشغول به تحصیل هستند.

 فتحی با بیان اینکه دولت به بحث کارافرینی توجه ویژه ای دارد گفت:  اولویت در زمینه جذب دانشجویان در دانشگاه های علمی کاربردی کشور با دانش آموختگان رشته های کاردانش و هنرستان است.
وی افزود: عمل گرا بودن و مهارتی شدن دروس دانشگاهها، علاوه بر کاهش بیکاری در جامعه، فرد را به سمت ایجاد شغل های جدید و کارآفرینی هدایت می کند.
در مرکز آموزش عالی علمی کاربردی گچساران ۲  بیش از یک هزار و ۱۰۰دانشجو در حال تحصیل هستند.
تاکنون سه هزارو ۸۰۰دانشجو در این دانشگاه فارغ التحصیل شده است

در پایان ضمن اهدا جوایز از شرکت کنندگان تقدیر به عمل آمد.